۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۵۸۴۵
مدرس حوزه و دانشگاه در چهارمحال و بختیاری:

تاریخ معاصر کشور بیانگر گرفتاری برخی مسئولان در دام نفوذ است

مطالعه تاریخ 200 ساله کشور نشان داده است که برخی از مسئولان کشور در دام نفوذ گرفتار شده‌اند و تا زمانیکه کسی تاریخ را مطالعه نکند نمی‌تواند به این امر پی ببرد و موضع افراد را بخوبی متوجه شود.
تاریخ معاصر کشور بیانگر گرفتاری برخی مسئولان در دام نفوذ است
حجت‌الاسلام جعفر اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه در چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: همه جوانان باید تاریخ ۲۰۰ سال گذشته خود را مطالعه کنند و بر تاریخ معاصر کشور اشراف کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه احاطه بر تاریخ معاصر می‌تواند به افراد کمک کند تا اهداف پنهان در پشت صحبت‌ها و قراردادها را متوجه شود و به این ترتیب فرد به این درک می‌رسد که نفوذ می‌تواند بسیاری از ابعاد جامعه را در بر گیرد.

اسلامی تاکید کرد: تاریخ معاصر کشور نشان داده است که برخی از مسئولان کشور در دام نفوذ گرفتار شده‌اند و تا زمانیکه کسی تاریخ را مطالعه نکند نمی‌تواند به این امر پی ببرد و  موضع افراد را بخوبی متوجه شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه نفوذ تنها به این معنا نیست که فرد در یک کشور حضور پیدا کند و حقوق‌بگیر باشد خاطرنشان کرد: همین که تفکر فرد به سمت دشمن تمایل داشته و در جهت تحقق اهداف بیگانگان باشد نفوذ روی داده و نفوذ تنها به معنای جاسوسی در کشور نیست.

وی به نمودهای نفوذ جریانی در کشور که قابل مشاهده هستند اشاره و افزود: اگر به ساختار شهری نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که آپارتمان‌های ساخته شده در سطح شهر همه نمودی از نفوذ غرب در کشور است.

وی طرح و نوع ساخت این آپارتمان‌ها را برگرفته از فرهنگ غربی عنوان و بیان داشت: ساختمان‌هایی از این دست هیچ تناسبی با اعتقادات اسلامی ندارد و مشکلاتی که به این ترتیب بوجود می‌آید همه پیامدهای نفوذ است.

اسلامی نفوذ در دانشگاه را نمود دیگری از نفوذ جریانی بیان و ادامه داد: علوم انسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود همه تولید غرب است و همین امر باعث می‌شود خروجی آن هم بر اساس ایدئولوژی غرب باشد و در این زمینه رهبر معظم انقلاب بارها تذکر داده‌اند و یکی از دغدغه‌های مهم ایشان است.

این مدرس حوزه و دانشگاه نگاه افراد را در این راستا بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: هم‌نظر شدن با آمریکا یعنی وارد شدن نفوذ به کشور و این که مقام معظم رهبری نفوذ جریانی را خطرناک تر از نفوذ موردی می‌دانند همین است که شخصی وارد کشور نمی‌شود و دشمن تنها با همسوسازی عقاید افراد و بویژه افراد مطرح بدون اینکه به خطر بیافتد اهدافش را در کشور پیاده می‌سازد.

وی نگاهی را که به سمت غرب متمایل باشد نگاه نفوذی عنوان و اضافه کرد: این نگاه نشان از دیدگاه نفوذی فرد دارد و باید مراقب آن بود.

اسلامی گفت: اتهام افراطی‌گری به بسیج همه از نتایج بارز نفوذ و افکار تحت تاثیر نفوذ است.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را بر اساس علم، دیدگاه، مشورت‌ها و... دانست و اضافه کرد: اگر عملیات مقدماتی در تصمیم‌سازی و تصمصم‌گیری‌ها فاسد شود اصل تصمیم را هم به فساد می‌کشاند و دغدغه‌های رهبر در این زمینه هم به همین دلیل است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۹:۰۵

29 Dec 2019